România SE APROBA Judeţul Timiş PRIMAR, Primăria Timişoara Direcţia Edilitară B.Infrastr. Transport dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU Nr. SC2006 - ________ din _______________
REFERAT Privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
"AMENAJARE STR. BOGDĂNEŞTILOR,SECTOR CASSIAN MUNTEANU(PASAJ CFR)- STR.DUNĂREA"
Direcţia Edilitară are în program întocmirea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiţii “Amenajare str.Bogdăneştilor, sector Cassian Munteanu (pasajCFR)” –str.Dunărea”.
Strada Bogdăneştilor este amplasată în zona de vest a municipiului. Tronsonul de stradă supus modernizării este delimitat de străzile Cassian Munteanu şi Dunărea.
În situaţia actuală, acest tronsonul din strada Bogdăneştilor nu are o structură rutieră clar definită, fiind o stradă de pământ.
În această zonă există un canal colector de mari dimensiuni şi un canal însoţitor amplasat pe partea stângă la cca. 15 m de axa proiectată a străzii. Nu există guri de scurgere.
Reţeaua de alimentare cu gaze naturale de medie presiune este amplasată suprateran pe ambele părţi ale străzii la limita de proprietate.
Reţeaua de alimentare cu energie electrică este amplasată pe partea dreaptă, aerian, pe stâlpi din beton precomprimat utilizaţi şi pentru iluminatul stradal.
Reţeaua de alimentare cu apă este amplasată pe partea dreaptă, subteran.
Descrierea funcţională şi tehnologică Datorită faptului că această stradă este amplsată într-o zonă rezidenţială, se propune
ca viteza de circulaţie să fie restricţionată la 30 km/h. Strada Bogdăneştilor este concepută ca stradă modernizată cu două benzi de
circulaţie de câte 3,00 m, astfel încât să satisfacă pe deplin intensitatea traficului din zonă şi să conducă la un grad de confort superior pentru utilizatori (zgomot la rulare, vibraţii, praf, noxe la niveluri cât mai scăzute). Caracteristicile principale ale construcţiilor
În plan, axa străzii Bogdăneştilor este o succesiune de 3 aliniamente şi două curbe cu razele de 800 m la capătul dinspre strada Dunărea respectiv 9 m la capătul dinspre strada C. Munteanu, care totalizează o lungime de 217 m. Datorită faptului că unghiul dintre două aliniamente este foarte apropiat de 200g (198g...199g) nu este necesară racordarea acestora în plan, deoarece intersecţia lor se consideră frântură.
Racordarea părţii carosabile cu str. Dunărea se realizează cu rază de 9 m conform prevederilor normativelor în vigoare.
În profil longitudinal strada este amplasată în palier. În profil transversal, strada are o lăţime a părţii carosabile de 6,00 m (conform STAS
10144/1-90 Străzi. Profiluri transversale) amenajată în profil transversal tip acoperiş cu panta de 2,5 %. Trotuarele, au lăţimea variabilă cuprinsă între 1,90 m şi 3,15 m pe o lungime de cca. 72 m, iar pe restul lunigmii lor, de cca. 150 m au o lăţime de 2.00, cu o pantă transversală de 2,0%. Se vor amenaja trotuare noi doar pe partea stîngă a străzii, iar la trotuarele existente de pe partea dreaptă se prevad lucrări de reparaţii.
Apele meteorice de pe suprafaţa carosabilă şi trotuare sunt preluate de către rigolele prefabricate din beton, amplasate pe ambele părţi la bordură şi dirijate spre gurile de scurgere pozate la bodură pe ambele părţi ale străzii la distanţe de cca. 30 m.
Pe această stradă este posibilă amenajarea de spaţii verzi amplasate între bordură şi trotuar.
Pentru orientarea şi dirijarea circulaţiei, pe partea carosabilă se vor aplica marcaje
rutiere în axa străzii iar la capătul dinspre strada C. Munteanu se va asigura traversarea spre staţia de tramvai prin intermediul unei treceri de pietoni. Deasemenea se vor monta indicatoare rutiere adecvate. Lucrările rutiere proiectate însumează:
Parte carosabilă 1414 m2; Trotuare 700 m2; Borduri 460 m Accese 0 buc Spaţiu verde 3200 m2
Structura constructivă Structura rutieră propusă pentru partea carosabilă este următoarea:
- 4 cm beton asfaltic (strat uzură) B.A.16; - 4 cm beton asfaltic deschis (strat legătură) B.A.D. 25; - 15 cm fundaţie din piatră spartă; - 20 cm fundaţie din balast.
Pentru realizarea trotuarelor se propune următoarea structură:
- 6 cm pavele prefabricate din beton; - 3 cm nisip de poză; - 10 cm balast stabilizat cu ciment; - 3...5 cm nisip.
Încadrarea părţii carosabile se va realiza cu borduri ridicate din beton, aşezate pe fundaţie de beton.
În zona carosabilă apele meteorice vor fi dirijate spre rigolă şi gurile de scurgere prin intermediul pantelor transversale şi longitudinale. Gurile de scurgere, care vor fi racordate la reţeaua de canalizare, sunt proiectate atât numeric cât şi ca amplasare pentru a prelua în bune condiţii volumul de ape meteorice în condiţii de precipitaţii abundente.
Valoarea totală (inclusiv TVA) a investiţiei “Amenajare str.Bogdăneştilor, sector Cassian Munteanu (pasajCFR)” –str.Dunărea” este estimată la 457 182 RON, reprezentând 129 480 euro.
Având în vedere faptul că finanţarea studiului de fezabilitate ““Amenajare str.Bogdăneştilor, sector Cassian Munteanu (pasajCFR)” –str.Dunărea”.
”se face din Bugetul local aprobat pentru anul 2006, propunem aprobarea studiului de fezabilitate şi realizarea investiţiei menţionată anterior.
DIRECTOR D.EDILITARĂ DIRECTOR ECONOMIC, Ing. DUMITRU ANDOR Ec. ADRIAN BODO
ŞEF SERVICIU R.P., ŞEF SERVICIU JURIDIC,
Ing. IOAN GANCIOV Jr. MIRELA LASUSCHEVICI
ŞEF BIROU ÎNTOCMIT, Ing.VASILE OLAR Ing. MARGARETA GEORGIADES